team van consultants bespreekt customer value project

Over ons

Ben je op zoek naar advies over het vergroten van je klantwaarde? Over betere customer experiences en meer klantloyaliteit? Over waardevolle klantrelaties? Dan ben je bij ons aan het goede adres. 

Ruud Verduin, onafhankelijk CRM adviseur

Impact Unlimited

Hallo , ik ben Ruud Verduin. Ik ben oprichter en managing consultant van Impact Unlimited.

Impact Unlimited is een moderne netwerkorganisatie met een flexibele schil van professionals, waardoor we elk traject van klein tot groot aankunnen. Ons kantoor is centraal gevestigd in Utrecht, op een steenworp afstand van het centraal station.

Impact Unlimited is een nieuwe organisatie, maar met een lange voorgeschiedenis. In 1998 startte ik mijn eerste adviesbureau: Verduin CRM Consultants. Al snel begonnen we te groeien en kwamen er meer collega's bij. In 2017 werd Verduin CRM Consultants onderdeel van data-driven marketingbureau Smart Connections.

In 2023 heb ik mijn belang in Smart Connections verkocht en ben ik Impact Unlimited begonnen. Nu zijn we weer volledig zelfstandig en onafhankelijk. We hebben onze aanpak gestroomlijnd en verbeterd door het inzetten van slimme tools en technieken. Voordelen voor onze klanten: minder kosten, een korte doorlooptijd en hoge betrokkenheid van alle betrokkenen.

Wil je meer weten over onze aanpak? Kijk dan op de pagina's over onze diensten.

Ruud Verduin - onafhankelijk CRM adviseur

Hoe we ons onderscheiden

In de afgelopen jaren hebben we veel grote, middelgrote en kleine klanten mogen begeleiden. Van grote financiële dienstverleners zoals ABN Amro en Rabobank tot kleine non-profits. En natuurlijk ook voor veel MKB-bedrijven in allerlei sectoren, van groothandel en maakindustrie tot retailers en zakelijke dienstverlening.

We ontdekten dat het niet zoveel uitmaakte in welke branche we werkten. De operationele processen waren erg verschillend, maar hun klanten leken erg veel op elkaar. Klanten zijn immers nét mensen. De ene dag kopen ze een fiets of een verzekering en de volgende dag een nieuw IT-systeem of heftruck. Natuurlijk zijn er verschillen, maar mensen gedragen zich doorgaans op dezelfde manier.

We ontdekten dat het de kunst is om hun behoeften en onderliggende motivaties te doorgronden en daarop in te spelen. Dat is dan ook waarin wij ons onderscheiden. Noem het customer relationship management. Of customer experience management. Wij noemen het customer value management. Een sjieke term voor het creëren van waarde voor klanten en voor jezelf.

Ruud Verduin - onafhankelijk CRM adviseur

Iets over Ruud Verduin

Misschien wil je ook nog iets weten over mij persoonlijk?
Na mijn opleiding bedrijfskundige informatica kwam ik bij bedrijven zoals Sony en voedingsmiddelenconcern Wessanen al snel in aanraking met het automatiseren van commerciële processen. Daarna was ik projectmanager, consultant en teamlead bij een aantal kleine en grote adviesbureaus, waaronder 5 jaar bij Ernst & Young (EY) waar ik de kneepjes van het professionele adviesvak leerde.

Daarna startte ik mijn eigen adviesbureau. Ik kreeg enige bekendheid als auteur van het eerste Nederlandse boek over CRM en als spreker en dagvoorzitter bij conferenties en bedrijfsevenementen. Als voorzitter van het Platform voor Innovatie in Marketing (PIM) en als hoofddocent van diverse postacademische opleidingen droeg ik bij aan de ontwikkeling van het vakgebied. Nog steeds geef ik als keynote speaker veel presentaties over CRM, klantgerichtheid en het optimaliseren van commerciële processen. En als jurylid van de European Customer Centricity Awards houd ik een vinger aan de pols van de best practices in het vakgebied. 

Mijn kennis en ervaring zet ik graag in om organisaties te begeleiden op hun pad naar meer klantwaarde.